Aktualności z branży - krótka relacja z premiery Żółtego Przewodnika Gault & Millau 2019

Aktualności z branży - krótka relacja z premiery Żółtego Przewodnika Gault & Millau 2019

26 listopada 2018 roku w Amber Expo w Gdańsku odbyła się uroczysta gala i premiera Żółtego Przewodnika Gault & Millau 2019. Obecnych było 500 gości, a wśród nich – najlepsi szefowie kuchni z różnych stron Polski.

W tym roku odbyła się premiera V polskiej edycji Żółtego Przewodnika Gault & Millau, w której znalazło się aż 640 restauracji z całej Polski. Uroczysta gala była także okazją do wręczenia nagród najlepszym szefom kuchni w naszym kraju. w wydarzeniu wzięli udział znakomici goście zarówno z Polski, jak i z zagranicy.

Gault & Millau – kilka słów o przewodniku

Żółty Przewodnik Gault & Millau jest często nazywany w branży gastronomicznej „wnukiem” Michelin. Znaleźć się w nim to wielki zaszczyt dla restauracji i dla każdego szefa kuchni. Żółty Przewodnik Gault & Millau jest prestiżowym wydawnictwem, którego nowa edycja pojawia się regularnie od 1972 roku. Celem przewodnika jest promocja kultury kulinarnej nie tylko w dużych miastach, ale także w małych miejscowościach. Recenzenci przyznają restauracjom czapki kucharskie - od 1 do 5. System oceny jest taki sam we wszystkich krajach i opiera się na liczbach oraz odznaczeniach. Rekomendowane są restauracje, które zdobędą co najmniej 10 punktów na 20 możliwych. Lokale, które uzyskają co najmniej 11 punktów, otrzymują dodatkowo wspomniane już czapki kucharskie. Autorzy przewodnika mają zasadę, że piszą o restauracjach tylko dobrze albo wcale. Pojawiają się tam zatem jedynie recenzje pozytywne.

Arkadiusz WILAMOWSKI

Przewodnik Gault & Millau w Polsce

Żółty Przewodnik Gault & Millau jest wydawany w Polsce od 2013 roku. Listopadowa gala była promocją już V edycji tego prestiżowego wydawnictwa w naszym kraju. Żółty Przewodnik Gault & Millau na 2019 rok to rekomendacje 640 restauracji (o 70 więcej niż w poprzedniej edycji), 200 produktów regionalnych i ponad 60 miejsc, gdzie można je kupić. Nie zabrakło również nowości. w edycji przewodnika na 2019 rok pojawiła się nowa kategoria POP, w której wyróżnionych zostało170 miejsc. Dzięki temu oprócz najlepszych restauracji, w Żółtym Przewodniku Gault & Millau 2019 pojawiły się także koktajlbary, kawiarnie, cukiernie, bistro i lokale typu street food.

Najlepsi szefowie kuchni

Nagrody dla najlepszych szefów kuchni zostały przyznane w 5 kategoriach. Laureaci V Gali Żółtego Przewodnika Gault & Millau:

  • Szefem Roku został Marek FLISIŃSKI – restauracja Water&Wine, Nałęczów.
  • Szefem Jutra został Aleksander BARON – restauracja ZONI, Warszawa.
  • Kobietą Szef została Katarzyna ROGOWSKA – restauracja Cadenza, Katowice.
  • Młodym Talentem ogłoszono Arkadiusza WILAMOWSKIEGO – restauracja Chłodna 15 by Wilamowski, Warszawa.

Dodatkowo z okazji rocznicy 100-lecia niepodległości Polski organizatorzy zdecydowali się przyznać dwie równorzędne nagrody dla Wybitnego Szefa Kuchni Tradycyjnej:

  • Bogdan GAŁĄZKA - restauracja Gothic, Malbork.
  • Maciej NOWICKI - restauracja Villa Intrata, Wilanów.

Gala jest także okazją do promowania polskiej tradycji kulinarnej nie tylko w naszym kraju, ale również na świecie. Warto dodać, że po rozdaniu nagród odbyło się pięć pojedynków pomiędzy wybitnymi szefami fine-diningowymi a awangardowymi szefami POP.

Gala zakończyła się kolacją degustacyjną dla wszystkich gości. Partnerem Głównym tegorocznej gali był bank CITI Handlowy oraz Lavazza. Żółty Przewodnik Gault & Millau 2019 jest dostępny w sprzedaży od 27 listopada 2018 roku.

Żółty Przewodnik Gault & Millau

Kontakt

Formularz kontaktowy

Masz pytania i chcesz dowiedzieć się więcej o Fine Diners?

Napisz do nas

Zapisz
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookies
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Jeśli odmówisz korzystania z plików cookie, ta strona internetowa może nie działać zgodnie z oczekiwaniami.
Zaakceptuj wszystkie
Odrzuć wszystkie
Czytaj więcej
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Akceptuję
Odrzuć
Snowplow
Akceptuję
Odrzuć
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
Facebook
Akceptuję
Odrzuć
Google
Akceptuję
Odrzuć
Quantcast
Akceptuję
Odrzuć
Unknown
Unknown
Akceptuję
Odrzuć